Thursday, July 29, 2010

Public Gold - Sound and Solid Investment


Salam Sejahtera.

"Public Gold - Sound and Solid Investment". Aku tak ada lah pakar sangat nak mentafsir, tapi pada pandangan aku, Public Gold cuba menyampaikan mesej yang sangat tersirat mengenai emas. 

Menyimpan dan menyertai pelaburan emas merupakan sesuatu yang sihat, selesa dan stabil. 3S. Atau secara ringkasnya, memiliki emas ni membuat kita rasa kita mempunyai sesuatu yang sangat bernilai sekaligus membuat kita turut rasa bernilai walaupun kita tidak memegang satu sen pun di tangan. 

Selain daripada emas dijadikan perhiasan, emas sebenarnya boleh dijadikan sebagai medium pelaburan. Sesuai dengan sifat emas itu sebagai penyimpan nilai kekayaan yang anda miliki dan kenaikan harga emas dalam jangka masa panjang adalah sangat stabil dan memberangsangkan. Ketidakstabilan nilai mata wang menambahkan lagi tingkat nilai emas kerana mata wang ini hanyalah sekeping kertas semata-mata yang senang dimanupulasi. Tak stabil. Sampai satu masa, wang kertas tu mungkin dah tak diguna pakai kerana ada wang kertas versi baru dikeluarkan.Sekiranya berlaku ketidak tentuan politik dan ekonomi, emas berperanan sebagai medium pertukaran dan matawang.Nampak tak betapa mudahnya wang kertas dibolak balik. Oleh yang demikian, pelaburan dalam emas adalah sangat stabil berbanding bentuk pelaburan yang lain.





Dan melabur dalam emas Public Gold adalah sangat selamat. Aku sering tekankan, sekiranya anda beli emas Public Gold, sememangnya emas yang anda dapat. Bukannya anda beli emas, anda dapat surat, dan emas yang anda beli tu company pegang, lalu bulan-bulan dapat percent. Tidak. Public Gold tidak menjanjikan bulan dan bintang kekayaan sekelip mata. Bukan skim cepat kaya.Public Gold tidak pernah sesekali menjalankan skim-skim yang bukan-bukan seperti itu, yang hanya memanipulasikan wang anda untuk kepentingan mereka. Tapi, Public Gold menjual dan membeli semula jongkong emas dan dinar sebagai satu bentuk pelaburan yang anda sendiri tentukan. Semuanya di tangan anda.

Pada ketika aku menulis entry ini, harga emas berada dalam keadaan yang murah. Ramai yang dah sedar dan mengambil langkah bijak dengan menukar wang kertas yang dimilikinya kepada jongkong dan dinar emas keluaran Public Gold. Dengan cara ini anda akan mendapat keuntungan dalam bentuk kenaikan harga emas dan mendapat keuntungan dengan teknik-teknik yang boleh menguntungkan. Apakah teknik itu??? Aku akan terangkan nanti dalam entri akan datang.

Selamat melabur untuk kesejahteraan bersama.

AZMI FOR GOLD FEVER

No comments:

Post a Comment