Saturday, July 24, 2010

Beli Emas Public Gold - Macam Mana Nak Beli

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Apa kabar semua? Saya harap anda sihat. Kalau ada yang sakit atau demam, cepat-cepatlah pergi klinik. Sekarang ni ramai orang yang demam, mungkin sebab cuaca. Ramai jugak orang yang demam panas emas (Gold Fever).

Mana taknya, saya baru lepas balik dari New Dealer Orientation anjuran Public Gold yang telah diadakan di Public Gold cawangan Sunway sebentar tadi. Memang ramai agen yang datang sampai penuh bilik seminar tu. Sememangnya kesedaran menyimpan emas dan melabur dalam bentuk emas semakin menebal di kalangan masyarakat di Malaysia.


Sebagai Agen Public Gold, saya boleh menjual dan membeli balik emas keluaran Public Gold. Mungkin ada yang belum jelas cara membeli emas Public Gold dari saya. Caranya sangat mudah, ini kerana bisnes ini adalah berdasarkan sistem online. Anda boleh beli emas Public Gold 24 jam bedasarkan harga semasa. Berbanding dengan kedai emas yang lain, beroperasi paling kuat pun 10 jam sahaja sehari. Emmm...Public Gold adalah yang pertama.

Saya akan terangkan langkah-langkah untuk anda beli:

1) Rujuk harga semasa emas di www.publicgold.com.my ataupun www.publicdinar.com


2) Sekiranya anda puas hati dengan harga tersebut, anda boleh call/sms saya di talian 016-2610981 untuk 'lock' harga.


3) Saya akan reply dan confirmkan pembelian dan kos penghantaran (biasanya saya bagi diskaun untuk kos penghantaran).


4) Sekiranya kedua-dua belah pihak bersetuju dengan urusan, dan setelah confirm dengan pembelian, anda boleh masukkan duit ke akaun saya (sila simpan payslip dari bank) atau pun anda boleh bayar secara tunai pada saya ketika ambil emas itu di mana-mana mengikut persetujuan (Cash On Delivery) termasuklah penghantaran ke tempat anda.


5) Pada hari penghantaran,saya akan bawa emas yang saudara beli , Certificate, Invoice/resit dan Delivery Order.


7) Selebihnya, bolehlah kita bersembang-sembang dan minum-minum.




AZMI FOR GOLD FEVER

4 comments:

  1. salam tuan, macam mana kita nak verify ketulenan/berat emas yg kita beli daripada tuan? kalau kedai emas mereka ada mesin dencimeter kan? TQ.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Salam en. Harris. Setiap emas/dinar keluaran Public Gold mempunya sijil ketulinan "Certificate of Authenticity" dari assayer yg bertauliah. Kalau en. nak beli dari saya, kita boleh sama2 ke agrobank utk uji ketulinannya. Cara ni pernah saya buat masa sy awal2 beli emas PG. No Problem

    ReplyDelete