Saturday, July 10, 2010

Pelaburan Emas - Bermulalah Dengan 1 Dinar

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua

Kepada pengunjung baru aku ucapkan "Welcome to Gold Fever". Oleh sebab aku pun masih hijau dalam bidang ni, maka di blog ini, aku hanya menulis apa yang pernah aku baca dan serba sedikit pengetahuan aku tentang pelaburan emas terutamanya keluaran Public Gold. Kalau ada salah silap, aku minta maaf dan aku akan betulkan mana mana yang tak tepat tu ye.

Pada zaman sekarang ni, sesiapa pun memang mampu memiliki emas. Tak kiralah siapa, usia dan jantina. Ini adalah kerana sebagai permulaan, sesiapa yang ingin melibatkan diri dalam pelaburan emas boleh memulakan dengan dinar emas sahaja. Harganya jauh lebih murah. Tanpa memerlukan modal yang banyak dan status pasti boleh milik dinar emas ini menyebabkan ianya boleh menjadi langkah permulaan kepada emas emas seterusnya.

Bermula dengan satu dinar, kelak pada masa hadapan, bila ada rezeki lebih, dan daripada alirkan wang ke tempat tempat yang tiada pulangan, jumlah dinar tadi boleh ditambah mengikut kesukaan dan dah tentulah ikut kemampuan.

Seterusnya, bila dah mula stabil dengan koleksi dinar emas yang ada, jongkong emas juga boleh dimiliki. Percayalah, anda memang pasti mampu membeli jongkong 20gram, 50gram dan 100gram. Inilah yang dikatakan, beli emas, kita akan dapat emas. Bukannya angan-angan.



Dan, jangan risau. Kenapa membeli emas bukan lah risiko yang memudaratkan kepada sesiapa kerana dengan menggunakan emas yang dibeli awal awal tadi, ianya boleh dipajak di Ar-Rahnu sekiranya kita terdesak memerlukan wang. Di negara kita, Malaysia, Bank Rakyat dan Agro Bank adalah antara bank yang menerima pajak tersebut. Mudah sahaja. Langkah dan cara boleh rujuk di sini dan mana mana sumber rujukan lain.

Berpandukan tips aku di atas, untuk lebih jelas lagi, bolehlah rujuk table di sisi blog ni. Dinar emas Public Gold dikeluarkan dalam 3 nilai yang berbeza iaitu 1 dinar, 5 dinar dan 10 dinar. Harganya berubah ubah dari semasa ke semasa.

Kesimpulannya, tak rugi kita menyimpan emas keluaran Public Gold ni kerana kenaikan harga emas memang telah terbukti sekian lama. Dan dengan adanya simpanan emas ini, segala yang memerlukan wang segera, boleh diselasaikan. Senang cerita, sememangnya emas ini adalah penyelamat.

Mulakan sekarang. Aku akan membantu sesiapa yang berminat hubungi aku dan aku janji aku bantu sebanyak yang boleh. Aku boleh ada emas. Sesiapa pun boleh ada emas. Jadi, cari aku ok.

Sekian.

Azmi for Gold Fever.


No comments:

Post a Comment