Monday, April 25, 2011

Sekarang Adalah Musim "Gold Fever"

Sejak kebelakangan ini, telah banyak artikel berkenaan pelaburan emas fizikal di dada-dada akhbar. Keadaan sebegini tidak dapat kita lihat sebelum ini. Ini menandakan kesedaran tentang kepentingan pelaburan emas fizikal telah mula bercambah di kalangan masyarakat Malaysia.




Artikel Penuh Boleh Di Baca Di SINI

Ketika mula-mula menceburkan diri dalam perniagaan emas Public Gold sejak hampir setahun yang lepas, saya menjangkakan keadaan ini akan berlaku kira-kira dua atau tiga tahun akan datang. Tetapi itu tidak betul. Demam  emas ini (Gold Fever) berlaku lebih awal. 

Kenaikan harga emas yang meyakinkan kebelakangan ini telah menarik minat orang awam untuk melabur dalam emas fizikal. Kenaikan harga emas dunia kini adalah disebabkan oleh ketegangan yang berlaku di Asia Barat, Afrika Utara dan zon Eropah serta kebimbangan terhadap hutang AS yang tinggi. Keadaan ini yang mendorong kenaikan harga emas dijangka akan terus berlaku dan ini sudah tentu menarik minat pelabur/penyimpan emas fizikal yang baru. 

Public Gold telah menyediakan peluang untuk anda membeli dan menjual emas fizikal. Kenapa masih menyimpan duit yang berkepok-kepok dalam bank sedangkan wang kertas ini telah terbukti secara berterusan mengalami susut nilai. Sebaliknya, dengan menukar wang kertas anda kepada emas fizikal, nilai emas itu akan naik dan seterusnya memberi keuntungan sekiranya dijual balik. 

Sekian. 

No comments:

Post a Comment